wtorek, 22 września 2009

Sałatka z kaszy jaglanej i cukinii

Właściwie sałatka ta sama mi się narzuciła. Na dzisiejszy obiad szukałam czegoś a. z kaszą jaglaną, b. z cukinią, c. z fetą, która mi zalegała w lodówce. No i jak zawsze Kwestia Smaku przyszła mi z pomocą i nęciła zachęcającymi zdjęciami:). Moja wersja jest niestety dużo uboższa, co uwarunkowane było ograniczeniami lodówki i okolicznych sklepów, ale i tak mi bardzo smakowało.
Jest to też mój debiut w wykorzystaniu kaszy jaglanej. Już od jakiegoś czasu wszędzie natykam się na stwierdzenia przekonujące o jej walorach zdrowotnych, co z połączeniu z satysfakcjonującym mnie smakiem prowadzi zapewne do częstego jej wykorzystania w mojej kuchni. Jednym słowem - ma dobre widoki;).
Oryginalny przepis tutaj.




SAŁATKA Z KASZY JAGLANEJ I CUKINII

1 średnia cukinia
sałata lodowa (w oryginalnym przepisie może być też rukola lub szpinak)
czosnek
1/3 kubka kaszy jaglanej
ok. 100g fety pokrojonej w kostkę
mięta (miałam zasuszoną), sól, pieprz

Sos: 3-4 łyżki oliwy, 1,5 łyżki octu winnego, 1 łyżka miodu, sól, pieprz

Cukinie umyć, pokroić w cienkie plasterki. Oryginalnie cukinia jest grillowana, ale jako że nie posiadam odpowiedniego sprzętu, to ja podsmażyłam na małej ilości oliwy razem z czosnkiem i odsączyłam nadmiar tłuszczu na papierowym ręczniku.
Kaszę jaglaną zalać wrzątkiem bądź bulionem (w proporcjach 1 miara kaszy/2-2,5 miary płynu), gotować do zupełnego wchłonięcia wody.
Wymieszać składniki sosu. Zamiast octu można dać soku z cytryny (łyżkę).
Wymieszać cukinię wraz z czosnkiem z kaszą, dodać porwana sałatę i fetę, wymieszać z sosem.

Ja jadłam sałatkę jako samodzielne danie (dlatego zjadłam całą;)), ale może się świetnie sprawdzić jako dodatek do mięs czy ryb.

6 komentarzy:

  1. O! Dzięki! Właśnie zostało mi trochę kaszy jaglanej z obiadu, cukinia i sałata jest, jutro wtpróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo, bardzo lubie wszystkiego rodzaju kasze, nie dziwota wiec, ze to danie od razu mnie kusi... Ja tez czesto robie tego typu salatki, ale jeszcze zadnej nie udalo mi sie tak apetycznie sfotografowac:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Grażyno - to prawda, jest to typowa sałatka, którą można zrobić z rzeczy zalegających w lodówce;). Smacznego!

    Konsti - dziekuje za komplement fotograficzny:). Fakt - salatki nie są zbyt wdzięcznym obiektem do fotografowania:). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasza z cukinia to musi byc pyszne! A do tego jeszcz ser feta...Pychota :)

    Pozdrawiam cieplo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kasza jaglana i dla mnie pozostaje jeszcze nie do końca znana
    jadłam ją raz, smakowała mi
    myślę, ze z tymi wszystkimi dodatkami byłaby jeszcze pyszniejsza

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam mniam. Taka prosta sałatka a na pewno przepyszna. No i jaka zdrowa. Kasza jaglana to w końcu jedna z najzdrowszych kasz.

    OdpowiedzUsuń