niedziela, 25 października 2009

Cytrynowe muffinki z powidłami śliwkowymi

Zostałam obdarowana kilkoma słoikami przepysznych powideł i od razu zaczęłam kombinować, do czego by je wykorzystać. Najprostszym rozwiązaniem były oczywiscie mufinki, tak też przepisów na nie poszukiwałam. No i znalazłam:). Sniadaniowe, orzeźwiająco cytrynowe, pysznie śliwkowe i do tego zdrowe płatki owsiane!
Przepis zaczerpnęłam z White Plate, moją modyfikacją było dodanie mąki razowej (żeby nie mieć wyrzutów sumienia;)). Oryginalny przepis znajduje się tutaj.






CYTRYNOWE MUFINKI Z POWIDŁAMI ŚLIWKOWYMI

2 jajka
110ml oleju słonecznikowego
150ml mleka
110g cukru
240g mąki pszennej (u mnie razowa) plus 1 łyżeczka proszku do pieczenia
75g pestek słonecznika, posiekanych
1 cytryna

Na wierzch:
ok. 75g płatków owsianych (najlepiej drobnych, błyskawicznych)
ok. 100 g powideł (orientacyjnie)

12 dołkowa forma na mufinki wyłożona papilotkami

Piekarnik nagrzewamy do 160°c. Zcieramy skórkę z cytryny, a z cytryny wyciskamy sok. W jednej misce mieszamy składniki mokre, w drugiej suche, potem łączymy je, mieszając niezbyt dokładnie.
Mieszamy powidła z płatkami.
Do dołków w blaszce nakładamy ciasto, a na nie po łyżeczce mixu śliwkowo-owsianego.
Pieczemy 25-35 minut.

Bardzo dobre z dżemem czy smietankowym serkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz