wtorek, 29 marca 2011

NIEBIESKO/ZIELONO

Czyste niebieskie niebo, kojący szum morza i oryginalne smaki. To mój przepis na udany weekend. Tym razem w Międzyzdrojach. Przed letnim sezonem można w pełni docenić piękno polskiego wybrzeża i okolic nawet najbardziej popularnych kurortów.  To była moja pierwsza wizyta na Wolinie, ale na tyle nas to miejsce oczarowało, że planujemy tam jeszcze powrócić i poodkrywać zielone zakamarki na rowerach.



Oprócz pięknych widoków i przestrzeni do przemierzenia podczas pieszych wędrówek ,ujęło mnie jedno miejsce, które było dla mnie kulinarnym lokalnym rajem - Osada Rybacka, która znajduje się zaraz za ostatnimi wielkimi hotelami Międzyzdrojów. Są to dwie małe uliczki, na których sprzedawane są wędzone i świeże ryby. Nie wiem, czy to miejsce jest autentyczne, ale takie sprawia wrażenie - nie ma tam upiększeń i dekoracji - pomiędzy straganami stoją piece wędzarnicze i plastikowe stoliki. Rzadko odwiedzam polskie wybrzeże i może dla tego możliwość zjedzenia świeżo wędzonego śledzia, halibuta czy antara są dla mnie niesamowite.

Skusiliśmy się na kawałeczek tego ostatniego, świeżo wyciągniętego z pieca. Ryba była pyszna - miękka,  a zarazem mięsista. Jedna z lepszych ryb, jakie jadłam. Uroku tej małej przekąsce dodało samo miejsce, w którym ją spożywaliśmy - malutka knajpka będąca zarazem sklepem rybnym, restauracją i miejscem oglądania telewizji przez rodzinę właścicieli.
Zaopatrzyliśmy się też w wędzonego halibuta i śledzia - będziemy coś z nich czarować w najbliższym czasie.



Na dobry początek tygodnia po morskim weekendzie proponuję wiosenny akcent - Zielone Smoothie z ostatnich Wysokich Obcasów.
Składniki:
-1 awokado
-2 kiwi
-1 gruszka
-garść świeżego szpinaku
-3/4 szklanki wody mineralnej
Awokado, kiwi, gruszkę obrać i pokroić. Szpinak dobrze umyć. Wrzucić wszystko do miski, dodać wody i zmiksować.
Delektować się zieloną mocą witamin!

2 komentarze:

  1. Przepiekne zdjecia, az milo popatrzec! Dawno nie bylam nad Baltykiem, teskno mi troche (jestem z Gdanska). Moze w tym roku uda sie odwiedzic rodzinne strony...
    A smoothie boskie! Na letnie sniadanie w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ladne zdjecia, a taka rybka wedzona nad morzem to super smakuje:)

    OdpowiedzUsuń