czwartek, 14 kwietnia 2011

WYKWINTNE CZYSZCZENIE LODÓWKI

Dziś jadłam obiad sama, więc nie miałam motywacji, aby wymyślać coś specjalnie dla jednej osoby. W takich przypadkach odbywa się czyszczenie lodówki, z którego nierzadko wychodzą bardzo porządne potrawy;).
Tym razem też wyszło naprawdę nieźle - pełnoziarnisty makaron tagliatelle otulony podsmażonym na czosnku i chilli świeżym szpinaku z dodatkiem wędzonego łososia. A wszystko posypane chrupiącymi orzechami. 



MAKARON Z WĘDZONYM ŁOSOSIEM I SZPINAKIEM
Składniki (dla 1 osoby):
-garść makaronu tagliatelle pełnoziarnistego
-garść świeżego szpinaku
-1-2 ząbki czosnku
-odrobina chilli
-2-3 plastry wędzonego łososia
- trochę orzechów włoskich (mogłyby być też piniowe lub pestki słonecznika)

Makaron ugotować al dente.
Czosnek posiekać i podsmażyć na oliwie razem ze szczyptą chilli, dodać szpinak i smażyć liście aż zwiędną. Dodać łososia pokrojonego na mniejsze kawałki. Gdy makaron się ugotuje, dorzucić go na patelnię i chwilę przesmażyć.
W międzyczasie posiekane orzechy uprażyć na suchej patelni.
Przełożyć makaron w dodatkami na talerz i posypać orzechami. Można polać jeszcze oliwą.

Niebanalne, proste i ciekawe w smaku:). Polecam!

5 komentarzy:

  1. Takie pyszne czyszczenie lodowki to ja rozumiem :) I wiesz, jak mam ugotowac cos tylko dla siebie to robie dokladnie tak, jak Ty :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie czyszczenie to ja rozumiem! Strasnzie lubie orzechy wloskie jako dodatek do wytrawnych dan; niestety, moj Mezczyzna nie podziela tej pasji, wiec tylko od czasu do czasu zdarza mi sie je przemycic :)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie smaczne czyszczenie lodowki to mi sie bardzo podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne czyszczenie lodówki:)
    http://swiat-kuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie przepisy na wykorzystanie wszystkiego, co jest w lodówce! Pozdrawiam Kuchnia i styl

    OdpowiedzUsuń