środa, 16 grudnia 2009

Czerwona kapusta. Awokado. Kiełki.

Przeczuwając już świąteczną obfitość pyszności, którym nie można się oprzeć, w te ostatnie nieświątecznie dni stawiam na lżejsze potrawy. Taka cisza przed burzą:). Przy okazji odkrywam nowe smaki i przecieram nowe ścieżki myślenia o "typowo polskich" warzywach. Weźmy taką kapustę. U mnie towarzyszy jej pożywne awokado, cukinia, świeże kiełki i dopełniające całość prażone pestki dyni. Ciekawego charakteru dodają też sałatce kawałki pomelo, które zostały dodane już w czasie konsumpcji, dlatego na zdjęciach ich nie da się odnaleźć.
Ostateczny smak bardzo mnie satysfakcjonuje, na pewno ta bordowo-zielona sałatka wejdzie do mojego stałego repertuaru. Inspiracją była dla mnie sałatka zamieszczona w drugiej części "Po prostu gotuj!" Pascala Brodnickiego.


SAŁATKA Z KAPUSTY, CUKINII I AWOKADO
Pół główki czerwonej kapusty, poszatkowanej
1 dojrzałe awokado, obranej i pokrojonej w kostkę
garść kiełek
mała cukinia - nieobrana, umyta, wydrążona z pestek i pokrojona w paseczki
kawałki pomelo (ale niekoniecznie - u mnie stanowią zastępstwo występujących w oryginalnym przepisie pomidorów)
prażone na suchej patelni pestki dyni
Sos: 3 łyżki oliwy, 1 łyżka octu winnego (w oryginale ryżowego), 1 łyżka sosu sojowego, świeżo mielony pieprz, sól

Do poszatkowanej kapusty dodajemy awokado, cukinię, kiełki, pomelo. Mieszamy z sosem. Wyprażone na patelni pestki dyni wrzucamy gorące do sałatki i od razu mieszamy. Mają zaskwierczeć:).
Najlepiej pozostawić na jakiś czas do przegryzienia. Ja jadłam od razu i też było dobre. Smacznego!

1 komentarz: